Candidații de top sunt la mare căutare și pe piață există zeci sau chiar sute de companii care au nevoie de același tip de candidat, companii care își promovează locurile de muncă disponibile în același loc ca și tine.
Prin crearea unui anunț de recrutare potrivit vei putea atrage mult mai multi candidați și să reduci considerabil costurile de recrutare. Cel mai important ajutor pentru un recrutor este după cum spune și titlul: anunțul de recrutare. Multi recrutori neglijează acest aspect sau nu acordă suficient timp acestui pas, mai ales când e vorba de joburi cu profil tehnic.
Se pare că ne-am pierdut îndemânarea de a crea anunțuri eficiente, care atrag atenția și, ca urmare, succesul lor pe panourile de locuri de muncă este în scădere.
Ce putem face pentru a îmbunătăți modul în care creăm anunțul de recrutare? Am alcătuit mai jos listă de 10 lucruri esențiale, simple şi de efect:
1. Asigură-te că titlul anunțului este ușor de înțeles
Titlul trebuie să fie clar, scurt şi ușor de înțeles. Un titlu precum “Recrutam Analist Economist în Economie Generală” nu îţi va genera multi candidați, cel putin nu pe cei potriviți. Încearcă alte denumiri şi să încorporezi cuvinte cheie care să fie specifice postului. Ia în considerare candidatul care dorești să îți aplice şi persoana pentru care recrutezi în stabilirea titlului.
2. Anunțul de recrutare nu este fisa postului
Anunțul de recrutare este o unealtă de marketing şi trebuie tratată ca atare. A se evita să se copieze întreg anunțul din fisa postului. Nu este deloc atrăgător. Încearcă să treci doar detaliile esențiale, să vinzi produsul tău. Evidențiază beneficiile, încearcă să îl faci atrăgător şi memorabil.
3. Adaugă imagini
Adesea, anunțurile de recrutare, conțin și anumite elemente grafice sau imagini, tocmai pentru a fi mai atrăgătoare și a se remarca. O imagine de calitate și atent alesă poate transmite mesajul potrivit publicului țintă mult mai ușor decât o imagine vagă sau a unui text simplu.
Povestea anunțului și a brandului vostru este transmisă și de către imagini, ele jucând un rol foarte important în atragerea atenției candidaților de top.
4. Simplifică procesul de aplicare
Multe companii îngreunează fără a fi necesar procesul de aplicare a candidaților, mini interviu eliminatoriu unde nu este necesar, CV-uri într-un anumit standard sau atașament /documente care nu sunt obligatorii în acest stagiu.
De cele mai multe ori candidații pe care dorești să îi atragi sunt calificați, au o anumită experiența şi au mai multe oferte disponibile din care să aleagă. În acest caz, riști să pierzi candidați importanți.
Scopul tău e să facilitezi discuția dintre tine (angajator) şi candidat (potențialul viitor angajat).
Nu crea un sistem care îți face doar ție treaba mai ușoara, ci creează un sistem care face simplu şi ușor ca fiecare candidat interesat să poată aplica sau să ceară detalii legate de ofertele tale disponibile.
5. Gândește altfel
Evoluția tehnologiei ne permite în zilele noastre să recurgem la mai multe canale pentru a ne promova. Nu mai suntem limitați la un text simplu, un articol alb negru. Putem da frâu imaginației şi creativității.
Putem folosii de la imagini, bannere, articole de blog și de ce nu chiar și video de prezentare.
6. Aparențele contează
Reclama sau anunțul de angajare este cartea ta de vizită. Aceasta trebuie să atragă atenția și să încurajeze la răspuns.
Prin urmare, lucruri cum ar fi: culorile, imagini, exprimare, gramatică, sintaxă, limbaj, aliniate, contează.
Exemplu: În cazul în care comparăm o propoziție lungă cu un text cu bulet points care subliniază fiecare cerință separat, acesta din urmă este mai ușor de citit. Postarea trebuie să arate bine, dacă doriți un răspuns care merită timpul acordat.
7. Evidențiază cuvintele cheie
În momentul în care concepi un anunț de recrutare clar, include şi câteva cuvinte cheie care vor servii ca şi ajutor pentru persoanele care îşi caută locul de muncă potrivit.
Scoate în evidenţă beneficiile ofertei tale.
Nu uita să scoți în evidență punctele forte ale organizației pe care o reprezinți. De exemplu: agențiile guvernamentale oferă securitate, serviciile bancare oferă compensații mai mari, iar companiile de IT oferă orar flexibil.
Cele mai multe oferă o combinație de puncte forte . Este nevoie să alegi una sau două cuvinte cheie, care sunt atractive pentru publicul țintă. Prea multe ar putea trezi îndoieli cu privire la veridicitatea lor, aşa că ai grijă să nu exagerezi.
8. Recrutare Social Media
Deși în USA 92% din angajatori folosesc sau au de gând să folosească anul acesta Social Media în recrutare (potrivit unui studiu realizat de Jobvite), în Romania acestă metodă de recrutare se află încă în faza de inițiere intrând în categoria “sună bine”.
Internetul a început să joace un rol important în procesul de recrutare, influențând fluxuri și proceduri, fiind în prezent cel mai interactiv mediu de identificare şi atragere de candidați.
Un alt studiu realizat recent de un portal de recrutare arată că peste 65% din angajatori sunt interesaţi de utilizarea rețelelor de socializare pentru campaniile de recrutare, iar mediile virtuale în care companiile vor să îşi promoveze posturile vacante sunt LinkedIn și Facebook.
9. Îndemnul la acțiune
La sfârșitul anunțului de recrutare trebuie să includem un îndemn la acțiune (call to action).
Mulţi recrutori sar peste acest pas, deși anunțurile care au un îndemn la acțiune tind să aibă și rezultate mult mai bune, atrăgând mai mulți potențiali candidați, motivul fiind acela că ei au fost instruiți exact ce să facă pentru a beneficia de oferta prezentată.
10. Nu uita de follow-up
Principala plângere a candidaților este faptul că recrutorii nu confirmă că au primit CV-ul lor.
Dacă sari peste acest pas s-ar putea să lași impresia că ei nu sunt candidați importanți pentru compania ta. Procesul de follow-up poate fi realizat foarte simplu şi rapid prin folosirea răspunsului automat. Acest lucru este suficient pentru a transmite mai departe că procesul de aplicare s-a realizat cu succes.